Escape rooms voor de Omgevingswet

Na kennis opdoen over de Omgevingswet en ermee oefenen is het belangrijk om op een ludieke manier het leren en ontwikkelen af te sluiten. Met de escape room van Owet gaan medewerkers aan de slag om het geleerde in teamverband toe te passen en samen de escape room op te lossen.

De escape room van Owet is gebaseerd op digitale technologie. Deelnemers loggen in groepen van 6 om met elkaar puzzels over de Omgevingswet op te lossen. Door samen te werken kunnen ze snel en efficiënt de escape room oplossen.

De escape rooms van Owet maken gebruik van digitale technologie. Hierdoor kan elke ruimte in je organisatie omgetoverd worden tot een escape room.

Na het doorlopen van een escape room geven deelnemers elkaar feedback. Dit resulteert in een persoonlijk rapport voor elke deelnemer.

Hoe werken de Escape rooms?

De escape room is een groepsleerinterventie die deelnemers in teams van 6 doorlopen. Hieronder een korte beschrijving in 4 stappen hoe de escape rooms werken.

Stap 1

Login als team

Een groep van 6 deelnemers logt in om met elkaar de escape room te doorlopen. Een van de deelnemers start de serious game en de andere krijgen een unieke link om snel in te loggen. Als eenmaal de escape room start worden deelnemers meegenomen in het verhaal van de Omgevingswet.

Stap 2

Los puzzels op

Deelnemers krijgen puzzels over de Omgevingswet voorgelegd. Door samen te werken kunnen ze de puzzels sneller oplossen.

Stap 3

Geef feedback

Na het afronden van de escape room geven deelnemers elkaar anoniem feedback en reflecteren ze op de escape room met elkaar.

Stap 4

Ontsnap

De groep krijgt een tijd waarin ze de escape room hebben afgerond. Ze kunnen deze samen met een groepsfoto delen op een scorebord.

Wat voor soort leerinterventies zijn er?

Het leertraject is opgebouwd uit verschillende op spel gebaseerde leerinterventies. De challenges en certificaten/badges zijn individuele leerinterventies die deelnemers zelfstandig kunnen doorlopen. De serious games en de escape rooms zijn op groep gebaseerde challenges die deelnemers in groepen van 6 tot 20 doorlopen.

Challenges

Doel: Activeren van mensen

Voordeel: Laagdrempelig

Resultaat: Persoonlijke rapportage met een benchmark van de eigen kennis

Certificaten

Doel: Activeren van mensen

Voordeel: Laagdrempelig

Resultaat: Persoonlijke rapportage met een benchmark van de eigen kennis

Serious games

Doel: Activeren van mensen

Voordeel: Laagdrempelig

Resultaat: Persoonlijke rapportage met een benchmark van de eigen kennis

Escape rooms

Doel: Activeren van mensen

Voordeel: Laagdrempelig

Resultaat: Persoonlijke rapportage met een benchmark van de eigen kennis

Brochure Leertraject Owet

In de brochure vind je alle informatie over het leertraject van Owet. Informatie over het leertraject, de 6 fasen, de leerinterventies, de challenges, de certificaten, de serious games, de escape rooms, de werkwijze en het aanbod van Owet.