{"id":1271,"date":"2021-09-06T16:29:10","date_gmt":"2021-09-06T16:29:10","guid":{"rendered":"https:\/\/wordpress-1108007-3884943.cloudwaysapps.com\/?page_id=1271"},"modified":"2023-12-31T06:07:51","modified_gmt":"2023-12-31T06:07:51","slug":"participatie","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/owet.nl\/leertraject\/participatie\/","title":{"rendered":"Participatie"},"content":{"rendered":"
\n
\n
\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n

Fase 5: Participatie<\/span><\/h1>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
\n
\n

De fysieke leefomgeving geef je met de fysieke leefomgeving samen vorm. In fase 5 leren deelnemers op welke wijze zij de samenleving kunnen betrekken bij het vormgeven van instrumenten en andere plannen in cocreatie met de samenleving. Met verschillende casussen oefenen deelnemers.<\/span><\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n

\n
<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
\n
\n
\"\"<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/section>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n

Welke leerinterventies zitten er in fase 5?<\/span><\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n

\n
\n
\n
\n
\n
\"\"<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
\n
\n
\n
\n

Serious game: Participatie<\/strong><\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n

\n
\n
\n

Participatie is belangrijk binnen de Omgevingswet. Participatie bij het totstandkomen van een initiatief. Participatie bij het vormgeven van de instrumenten. Participatie bij veranderingen in de fysieke leefomgeving. In elke situatie vraagt dat van de ambtenaar om de juiste vorm van participatie in te zetten voor de juiste situatie. Deelnemers oefenen tijdens de serious game met verschillende situaties.<\/span><\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n

\n
\n
\n
\n
\n
\"\"<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
\n
\n
\n
\n

Challenge & Certificaat: Instrumenten van de Omgevingswet<\/strong><\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n

\n
\n
\n

De Omgevingswet biedt kerninstrumenten om overheden te helpen met het beschermen en benutten van de fysieke leefomgeving. Met de omgevingsvisie, het programma, decentrale regels, algemene rijksregels, omgevingsvergunning en het projectbesluit kunnen overheden eigen beleid schrijven en uitvoeren.<\/span><\/p>\n

<\/p>\n

Doel<\/strong><\/p>\n

Door dit certificaat te behalen leren deelnemers alles over de zes kerninstrumenten van de Omgevingswet om de fysieke leefomgeving zo optimaal mogelijk te benutten en te beschermen. Na het behalen van het certificaat hebben deelnemers inzicht in de instrumenten die overheden regels kunnen laten stellen aan activiteiten en de uitvoering van projecten.<\/span><\/p>\n

<\/span><\/p>\n

Badges<\/strong><\/p>\n